Active Topics

 


Reply
Thread Tools
Posts: 31 | Thanked: 7 times | Joined on Jan 2010
#291
Originally Posted by Sergey_Kashin View Post
He/She simple should be able to choose a folder where sent emails should be stored (I know, we don't have this option )
Hehe. We can both agree that this would be the best solution

Thanks for your hard work
 
Posts: 38 | Thanked: 8 times | Joined on Jan 2010
#292
You need to disable Javascript as well from the Develop tab - then re-enable afterwards.
 
Posts: 38 | Thanked: 8 times | Joined on Jan 2010
#293
Originally Posted by afaq View Post
ripla, thank you for this. I have carried out the detailed steps (except im using the user agent add on in firefox), but I am unable to check the boxes next to the calendars i wish to sync. The boxes are not greyed out but I cannot click into them.

update: tried it with safari and same behaviour.

Any clues?
You need to disable Javascript as well from the Develop tab - then re-enable afterwards.
 
Posts: 5 | Thanked: 7 times | Joined on Oct 2011
#294
Originally Posted by markn View Post
tried about 20 different methods. none work. ssl on and off plain password, etc. port numbers 587, 465, 25. nothing works. other people seem to have this issue as well. possibly a handshake issue?
The SMTP server is clearly saying that it won't send mail because you're not authenticated. This is a standard requirement, virtually all email servers accessible from the internet require authentication.

It can be tricky to get this right, your service provider should provide info, ok their documentation looks awful. I suggest:

Server type: SMTP
Username: Either your-username or your-username@mail.orcon.net.nz try both. Replace your-username with your username.
Port: 587
Secure connection: TLS or None try both
Server: mail.orcon.net.nz
Secure authentication: Plain password.

So there are 4 combinations to try (2 username x 2 secure connection).

If it still doesn't work then try deleting the account and creating a new one.

If that still doesn't work try creating a test gmail account and trying to send with that.
 

The Following User Says Thank You to sanders For This Useful Post:
Posts: 1 | Thanked: 0 times | Joined on Nov 2011 @ Moscow
#295
Originally Posted by Sergey_Kashin View Post
He/She simple should be able to choose a folder where sent emails should be stored (I know, we don't have this option )
Sergey_Kashin, добрый день! Пишу по русски, тк не владею английским языком. Надеюсь, меня не удалят с этой конференции, но в русскоязычном инете совсем нет сообщений об ошибке подключения к серверу при обновлении MfE. Складывается впечатление, что в России это никого не волнует.
На моем N9 не обновляется почта MfE. Я перебробовал все возможные варианты настроек, но обновление происходит только один раз, а дальше как у всех: красная стрелка и "Невозможно подключиться к серверу".
По телефону горячей линии Nokia Care посоветовали изменить пароль к учетной записи за тем, что бы в пароле не содержались специальные знаки кроме цифр и букв, удалить все учетные записи почты, вернуть заводские настройки и настроить учетную запись заново. Я все сделал... Не помогло...совсем...кроме того, что удалились все установленные мною игры, приложения и - самое неприятное - предустановленные карты.
Я потратил 600 EUR на железку, которая не хочет работать как бизнес инструмент, а по телефону в Nokia Care говорят, что слышат о проблеме с MfE впервые.
Все не было бы так грустно и можно было бы говорить, что Nokia не смогла сделать достойный аппарат, но на моей Nokia N8 MfE прекрасно работает и нет никах сбоев.
Сбои в работе MfE считаю серьезным недостатком для аппарата N9 и с этим надо срочно что то делать.
Прошу прощение, если послание получилось эмоциональным.
Подскажите решение проблемы, если такое решение есть, что бы не ждать неизвестно когда обещанного обновления.
 
PhatApteryx's Avatar
Posts: 144 | Thanked: 36 times | Joined on Jan 2010 @ New Zealand
#296
Have my N9 sending & receiving to orcon just fine...

Server type: SMTP
Username: your-username (NOT email address)
Server: smtp.orcon.net.nz
Secure connection: None
Port: 587
Secure authentication: plain password.

Good luck

Originally Posted by sanders View Post
The SMTP server is clearly saying that it won't send mail because you're not authenticated. This is a standard requirement, virtually all email servers accessible from the internet require authentication.

It can be tricky to get this right, your service provider should provide info, ok their documentation looks awful. I suggest:

Server type: SMTP
Username: Either your-username or your-username@mail.orcon.net.nz try both. Replace your-username with your username.
Port: 587
Secure connection: TLS or None try both
Server: mail.orcon.net.nz
Secure authentication: Plain password.

So there are 4 combinations to try (2 username x 2 secure connection).

If it still doesn't work then try deleting the account and creating a new one.

If that still doesn't work try creating a test gmail account and trying to send with that.
 

The Following 2 Users Say Thank You to PhatApteryx For This Useful Post:
Posts: 65 | Thanked: 32 times | Joined on Nov 2009 @ New Zealand
#297
Originally Posted by PhatApteryx View Post
Have my N9 sending & receiving to orcon just fine...

Server type: SMTP
Username: your-username (NOT email address)
Server: smtp.orcon.net.nz
Secure connection: None
Port: 587
Secure authentication: plain password.

Good luck
tried those exact same settings. can you send email over vodafone network away from home? i can send from my phone no probs at home, but not away, or from another wireless connection. thanks
 
Posts: 65 | Thanked: 32 times | Joined on Nov 2009 @ New Zealand
#298
Originally Posted by markn View Post
tried those exact same settings. can you send email over vodafone network away from home? i can send from my phone no probs at home, but not away, or from another wireless connection. thanks
right.... even though i have used those exact settings before i have tried again and it worked. i wonded if changing settings while the email is already in the outbox doesn't pick up the new settings? anyway it worked and i am happy.. thanks
 
Sergey_Kashin's Avatar
Posts: 184 | Thanked: 327 times | Joined on Oct 2011 @ Nizhny Novgorod
#299
Originally Posted by teu View Post
Sergey_Kashin, добрый день! Пишу по русски, тк не владею английским языком. Надеюсь, меня не удалят с этой конференции, но в русскоязычном инете совсем нет сообщений об ошибке подключения к серверу при обновлении MfE. Складывается впечатление, что в России это никого не волнует.
На моем N9 не обновляется почта MfE. Я перебробовал все возможные варианты настроек, но обновление происходит только один раз, а дальше как у всех: красная стрелка и "Невозможно подключиться к серверу".
По телефону горячей линии Nokia Care посоветовали изменить пароль к учетной записи за тем, что бы в пароле не содержались специальные знаки кроме цифр и букв, удалить все учетные записи почты, вернуть заводские настройки и настроить учетную запись заново. Я все сделал... Не помогло...совсем...кроме того, что удалились все установленные мною игры, приложения и - самое неприятное - предустановленные карты.
Я потратил 600 EUR на железку, которая не хочет работать как бизнес инструмент, а по телефону в Nokia Care говорят, что слышат о проблеме с MfE впервые.
Все не было бы так грустно и можно было бы говорить, что Nokia не смогла сделать достойный аппарат, но на моей Nokia N8 MfE прекрасно работает и нет никах сбоев.
Сбои в работе MfE считаю серьезным недостатком для аппарата N9 и с этим надо срочно что то делать.
Прошу прощение, если послание получилось эмоциональным.
Подскажите решение проблемы, если такое решение есть, что бы не ждать неизвестно когда обещанного обновления.
answer sent as private message.


To all: that is a really busy weeks, so sorry for non-answering in the thread... Hopefully I'll check
__________________
Everyday is a nice day

Don't know how to sync your Hotmail account as an Exchange account with your Nokia N9? Use MeMailSettings! For help you can check out MeMailSetting's support page.

Last edited by Sergey_Kashin; 2011-11-02 at 12:12.
 

The Following User Says Thank You to Sergey_Kashin For This Useful Post:
PhatApteryx's Avatar
Posts: 144 | Thanked: 36 times | Joined on Jan 2010 @ New Zealand
#300
Good to hear...
I do have some oddities with synching from time to time - it fails for no apparent reason, then synchs next time... Think it does not always kick the Vodafone link up again - not stressing though.
Originally Posted by markn View Post
right.... even though i have used those exact settings before i have tried again and it worked. i wonded if changing settings while the email is already in the outbox doesn't pick up the new settings? anyway it worked and i am happy.. thanks
 
Reply

Tags
attachments, email, issues, mail exchange, nokia n9, nokia n950


 
Forum Jump


All times are GMT. The time now is 23:35.