![]() |
2010-06-10
, 10:08
|
|
Posts: 1,716 |
Thanked: 3,007 times |
Joined on Dec 2009
@ Warsaw, Poland
|
#1012
|
The Following 4 Users Say Thank You to smoku For This Useful Post: | ||
![]() |
2010-06-10
, 10:28
|
Posts: 557 |
Thanked: 370 times |
Joined on Apr 2010
|
#1013
|
![]() |
2010-06-10
, 15:41
|
Posts: 9 |
Thanked: 0 times |
Joined on May 2010
|
#1014
|
![]() |
2010-06-10
, 17:34
|
Posts: 111 |
Thanked: 87 times |
Joined on Jan 2010
@ Plovdiv, Bulgaria
|
#1015
|
![]() |
2010-06-10
, 17:47
|
|
Posts: 2,361 |
Thanked: 3,746 times |
Joined on Dec 2007
@ Berlin - Love this city!!
|
#1016
|
Das XGL2 wird auch irgendwann Open Source werden... ich wollte es aber erst zuvor gründlich entrümpeln und kommentieren, deshalb gibt es derzeit keinen speziellen Terminplan.
Wobei ich eines nicht ganz verstehe: das OGL2/XGL2 Plugin ist eher anspruchsvoll, es benötigt diverse spezielle OpenGL Extensions, keine Ahnung ob das N900 diese mitbringt.
Einfacher zu portieren ist da das "normale" OpenGL/MesaGL Plugin, welches ich ja schon als Open Source veröffentlicht habe...
ich würde sogar sagen: wenn es ein Coder nicht schafft, das normale OGL Plugin auf seine Zielplattform zu bringen, hat er mit dem OGL2/XGL2 Plugin erst recht keine Chance.
Ergo: wenn Smokku möglichst schnell ein Hardware-gestütztes Plugin einbauen will, sollte er sich zunächst am normalen OGL Plugin versuchen. Die Arbeit, die er dabei reinsteckt, ist auch nicht "verloren", vieles vom OGL Plugin ist auch im OGL2 Plugin vorhanden, so dass ein späteres "Nachrüsten" nicht schwierig sein wird (wie gesagt: falls das N900 die speziellen Extensions überhaupt unterstützt).
Cheers,
Pete
The XGL2 will be open source anytime in the future... I just wanted to clean it up and comment it, therefore there is no schedule at the moment.
One thing I don't understand: the OGL2/XGL2 Plugin is more advanced, it need some special OpenGL Extensions, don't know if the N900 does have them.
Easier to port is the "normal" OpenGL/MesaGL Plugin, which I open sourced already...
I would say: if a coder fails to bring the normal OGL Plugin on the target platform, he doesn't have any chance with the OGL2/XGL2 Plugin.
Ergo: if Smokku wants to build as fast a spossible a hardware-accelerated plugin into his emulator, he should try the normal OGL Plugin first. The work he would do wouldn't be wasted because many things from the OGL Plugin is also integrated in the OGL2 Plugin, so that a later tuning shouldn't be difficult (as I said: if the N900 does support the special extensions).
Cheers,
Pete
![]() |
2010-06-10
, 17:54
|
Posts: 2,014 |
Thanked: 1,581 times |
Joined on Sep 2009
|
#1017
|
Pete Bernert answered me.
Here is his original Email, followed by a translation by me.
hmmm.......
do I get a cookie now???
![]() |
2010-06-10
, 18:01
|
|
Posts: 2,361 |
Thanked: 3,746 times |
Joined on Dec 2007
@ Berlin - Love this city!!
|
#1018
|
![]() |
2010-06-10
, 21:31
|
|
Posts: 1,716 |
Thanked: 3,007 times |
Joined on Dec 2009
@ Warsaw, Poland
|
#1019
|
Easier to port is the "normal" OpenGL/MesaGL Plugin, which I open sourced already
The Following 2 Users Say Thank You to smoku For This Useful Post: | ||
![]() |
2010-06-10
, 23:04
|
|
Posts: 204 |
Thanked: 75 times |
Joined on Jan 2010
@ Norway
|
#1020
|
![]() |
Tags |
bonapart_rules, its dead......., playstation, psx4all, sausaaaaaaaaage, sausage tag, try & emu mgs4, who needs this?, whytagsmerged?, wurstthreadever |
|
shell goes into loop trying resolving the symlink target and hits a limit of symlink depth.
smoku @xiaoka.com (SMTP/XMPP) ...:.:....:... pebbled . Poky Fish : sixaxis . psx4m . uae4all
Jolla Phone post-mortem . . . . . . . . . . -> 1+1 VGN-UX390N