![]() |
2009-12-10
, 23:02
|
Joined on Dec 2009
|
|
![]() |
2009-12-11
, 04:47
|
Joined on Nov 2009
|
|
![]() |
2009-12-11
, 07:58
|
Joined on Dec 2009
|
|
..mutta tuo vertaaminen s60 laitteisiin tuntuu kummalliselta. Minun edelliset laitteeni E90 ja E71 ovat minulla toimineet varsin hyvin ja niiden kanssa olen oppinut käyttämään Nokia PC-suitea ja navigaattoria ja ellei minulla olisi edelleen E90 joutuisin nyt ostamaan navigaattorin ja jonkin Nokia puhelimen, jotta voisin käyttää nokia ovea.
Minulla on ollut osoitekirjassa soittaja ryhmiä ja erilaisia soittoääniä, jotta jo luurin soidessa on aavistus kuka on soittamassa, jottei ihan missä tahansa tilanteessa ole tullut tuhlattua aikaa joka lehtimyyjän jutuille.
N900 saattaa olla varsin hyvä laite, mutta sellaiselle, joka on tähän saakka käyttänyt Nokian E-sarjan laitteita, se on keskentekoinen nörttilelu...
Kaikkiaan minun tuntumani n900 on se, että kun featurelistaa tarpeeksi karsitaan, saadaan jäljelle jääneet ominaisuudet edes jotenkin toimimaan. Oikeastaan kapula on minusta ihan kiva pikkuinen mustalaatikko, vielä kun siihen saisi flässättyä symbianin.
![]() |
2009-12-11
, 08:04
|
|
Joined on Feb 2008
@ Finland
|
|
Sama juttu - ei kauan toiminut ja silloinkin nyki aika kovasti. Siis kysymys kuuluu, onko n900 linux diggarin harrastus vai ihan puhelinkinko jopa?? Itse kokeilin otusta 4 päivää ja tulokset eivät olleet kovinkaan melleviä: sovellutukset ovat hitaita & bugisia ja ominaisuudet on karsittu todella minimiin. Uusia sovellutuksia ei muuten tosiaankaan ole missään tälle maagiselle Maemolle. Käyttöohjeita ei mihinkään systeemin tasoon tietenkään ole mukana eikä niitä mistään muutenkaan näytä saavan. Lisäksi otus buuttaili koko ajan (siis vähintään kerran päivässä) ittekseen. Youtube (10 M kotiverkossa) & video yleensäkin nykii pahasti jos joku nyt siitä olisi kiinnostunutMultitasking ei näytä mitä kone ajaa milloinkin. Kiva harrastus - jeah
![]() |
2009-12-11
, 08:05
|
Joined on Dec 2009
|
|
Varmaan parempaa suorituskykyä tulee mutta nähtäväksi jää miten hyvä toteutus tuosta tulee mobiili puolelle. Flash kyykyttää aika hyvin vähän vanhempia pöytäkoneitakin joten ei ihme jos tabletista loppuu potku kesken.
Jos beetta softa ei pelota niin Mobile Firefox ehdottomasti kokeilemisen arvoinen.
Tuplaklikilla zoomaus on neroutta joka helpottaa selausta kummasti pieneltä ruudulta. Mutta kuten sanottua, koodareilla on vielä savottaa ennen kun tuo on oikeasti hyvä. Ja saattaapa tuohon selaimeen joskus tulla grafiikkakiihdytyskin kun se on työpöydällekin tulossa...
![]() |
2009-12-11
, 10:44
|
|
Joined on Nov 2009
@ Finland
|
|
Tässä n900 en ole törmännyt vielä ominaisuuksiin jotka ei toimisi tai toimisivat huonosti.
Toki jotain puhelinpuolelta puuttuu kuten soitonsiirto ja mms, mutta itselläni ei ole juuri kummallekkaan juuri ikinä käyttöä, joten jaksan kyllä odottaa niitä hetken. Luulisin, että myös soittajakohtaiset hälytysäänet yms tulevat aikanaan.
Tätä kapulaa oli tekemässä niin pieni tiimi kireellä aikataululla että jotain jäi vielä kesken. Hyväksyn sen.
![]() |
2009-12-11
, 10:51
|
Joined on Jan 2007
@ Tampere, Finland
|
|
Microb zoomailee samalla tavalla ja lisäksi volumenapeista sekä pyörityseleellä.
Ehkä pieni optimointi voisi tehdä tuosta käytettävämmän. Aika näyttää.
Jonkun webkit pohjaisen selaimen kyllä haluaisin tuohon. Flash 10:llä tietenkin...
![]() |
2009-12-11
, 11:48
|
Joined on Nov 2009
@ Vantaa / Helsinki / Finland
|
|
Jonkun webkit pohjaisen selaimen kyllä haluaisin tuohon. Flash 10:llä tietenkin...
![]() |
2009-12-11
, 11:49
|
Joined on Oct 2009
@ Finland@Turku
|
|
![]() |
2009-12-11
, 14:07
|
|
Joined on Dec 2009
@ Finland
|
|
itsellä ei nykinyt edes q3, sovellukset toimi hyvin pl maps. ominaisuudet karsittu UI:n ja käytettävyyden takia OS2008 verrattuna (iPhone ftw!!! not)
buuttailu on ns paska mäihä, suurimmalla osalla ei buuttailuongelmaa ole. käyttöohjeet löytyy tiedostonhallinnan kautta.
youtube pyöri sulavasti venytettynä koko ruudulle vaikka oli 5 muuta softaa auki taustalla jne.
mitä sun mielestä multitaskingin pitäisi näyttää? bouncen videot + q3 näyttää ainakin päivittyvän task listissä reaaliajassa.....
The Following User Says Thank You to kake For This Useful Post: | ||