|
2011-11-01
, 13:48
|
Posts: 38 |
Thanked: 8 times |
Joined on Jan 2010
|
#292
|
|
2011-11-01
, 13:49
|
Posts: 38 |
Thanked: 8 times |
Joined on Jan 2010
|
#293
|
ripla, thank you for this. I have carried out the detailed steps (except im using the user agent add on in firefox), but I am unable to check the boxes next to the calendars i wish to sync. The boxes are not greyed out but I cannot click into them.
update: tried it with safari and same behaviour.
Any clues?
|
2011-11-01
, 15:04
|
Posts: 5 |
Thanked: 7 times |
Joined on Oct 2011
|
#294
|
tried about 20 different methods. none work. ssl on and off plain password, etc. port numbers 587, 465, 25. nothing works. other people seem to have this issue as well. possibly a handshake issue?
The Following User Says Thank You to sanders For This Useful Post: | ||
|
2011-11-01
, 21:36
|
Posts: 1 |
Thanked: 0 times |
Joined on Nov 2011
@ Moscow
|
#295
|
He/She simple should be able to choose a folder where sent emails should be stored (I know, we don't have this option )
|
2011-11-01
, 22:16
|
|
Posts: 144 |
Thanked: 36 times |
Joined on Jan 2010
@ New Zealand
|
#296
|
The SMTP server is clearly saying that it won't send mail because you're not authenticated. This is a standard requirement, virtually all email servers accessible from the internet require authentication.
It can be tricky to get this right, your service provider should provide info, ok their documentation looks awful. I suggest:
Server type: SMTP
Username: Either your-username or your-username@mail.orcon.net.nz try both. Replace your-username with your username.
Port: 587
Secure connection: TLS or None try both
Server: mail.orcon.net.nz
Secure authentication: Plain password.
So there are 4 combinations to try (2 username x 2 secure connection).
If it still doesn't work then try deleting the account and creating a new one.
If that still doesn't work try creating a test gmail account and trying to send with that.
|
2011-11-02
, 07:51
|
Posts: 65 |
Thanked: 32 times |
Joined on Nov 2009
@ New Zealand
|
#297
|
|
2011-11-02
, 07:58
|
Posts: 65 |
Thanked: 32 times |
Joined on Nov 2009
@ New Zealand
|
#298
|
|
2011-11-02
, 08:08
|
|
Posts: 184 |
Thanked: 327 times |
Joined on Oct 2011
@ Nizhny Novgorod
|
#299
|
Sergey_Kashin, добрый день! Пишу по русски, тк не владею английским языком. Надеюсь, меня не удалят с этой конференции, но в русскоязычном инете совсем нет сообщений об ошибке подключения к серверу при обновлении MfE. Складывается впечатление, что в России это никого не волнует.
На моем N9 не обновляется почта MfE. Я перебробовал все возможные варианты настроек, но обновление происходит только один раз, а дальше как у всех: красная стрелка и "Невозможно подключиться к серверу".
По телефону горячей линии Nokia Care посоветовали изменить пароль к учетной записи за тем, что бы в пароле не содержались специальные знаки кроме цифр и букв, удалить все учетные записи почты, вернуть заводские настройки и настроить учетную запись заново. Я все сделал... Не помогло...совсем...кроме того, что удалились все установленные мною игры, приложения и - самое неприятное - предустановленные карты.
Я потратил 600 EUR на железку, которая не хочет работать как бизнес инструмент, а по телефону в Nokia Care говорят, что слышат о проблеме с MfE впервые.
Все не было бы так грустно и можно было бы говорить, что Nokia не смогла сделать достойный аппарат, но на моей Nokia N8 MfE прекрасно работает и нет никах сбоев.
Сбои в работе MfE считаю серьезным недостатком для аппарата N9 и с этим надо срочно что то делать.
Прошу прощение, если послание получилось эмоциональным.
Подскажите решение проблемы, если такое решение есть, что бы не ждать неизвестно когда обещанного обновления.
The Following User Says Thank You to Sergey_Kashin For This Useful Post: | ||
|
2011-11-02
, 09:49
|
|
Posts: 144 |
Thanked: 36 times |
Joined on Jan 2010
@ New Zealand
|
#300
|
Tags |
attachments, email, issues, mail exchange, nokia n9, nokia n950 |
Thread Tools | |
|
Thanks for your hard work